„Danske Bank“: Geriems darbams daryti ribų nėra | „Maisto bankas“

„Danske Bank“: Geriems darbams daryti ribų nėra

#VersloPartnerystės

Jau ne vienerius metus trunkančios partnerystės su „Danske Bank“ dėka, „Maisto bankas“ nuo išmetimo išgelbėjo šimtus tonų dar tinkamo vartoti maisto, kuris pasiekė dešimtis tūkstančių stokojančių žmonių visoje Lietuvoje. Apie šią partnerystę bei verslo socialinę atsakomybę kalbamės su „Danske Bank“ Globalių paslaugų centro Lietuvoje vadove Aiste Gataveckiene. 

„Danske Bank“  ir „Maisto banko“ partnerystė tęsiasi jau ne vienerius metus. Iki šiol organizacijai skirdavote finansinę paramą, o praėjusiais metais „Danske Bank“ komanda išbandė savo jėgas savanoriaujant „Maisto banko“ sandėliuose. Kas paskatino šiam žingsniui?

Savanorystė ir socialinė atsakomybė mūsų įmonei visuomet buvo artimos. Aktyviai skatiname savo darbuotojus savanoriauti bei tam per metus skiriame net tris apmokamas atostogų dienas.

Prieš porą metų pradėjome bendradarbiauti su „Maisto banku“, kartu pakviesdami „Danske Bank“ darbuotojus į prasmingą ir tuo pačiu smagų iššūkį: visą vasarą darbuotojai varžėsi tarpusavyje, kas bėgdamas, plaukdamas, mindamas dviratį ar kitaip aktyviai judėdamas, sudegins daugiau kalorijų. Aktyviausius darbuotojus apdovanojome, o jų sukauptas kalorijas pavertėme atitinkamo kalorijų dydžio parama „Maisto Bankui“. Talka su jumis atrodė kaip natūralus ir savaime suprantamas žingsnis.

Kokias naudas įžvelgiate įmonės darbuotojų savanorystėje?

Savanorystė tai – ne tik pagalba vieni kitiems, bet ir tam tikra edukacija, savitarpio švietimas, kuris ugdo žmonių sąmoningumą, rodo gerą pavyzdį ir tuo užkrečia kitus. Tokio sąmoningumo skatinimo pavyzdys ir mūsų darbuotojų susivienijimas ypatingai išryškėjo per karantiną, kai darbuotojai ėmė padėti ne tik įvairioms organizacijoms, bet ir vieni kitiems. Pavyzdžiui, dalis mūsų darbuotojų, kurie persikėlus dirbti iš namų turėjo šiek tiek daugiau laisvo laiko, iki 6 kartų išaugus IT užklausų kiekiui, padėjo kolegoms Globaliame „Danske Bank“ IT pagalbos skyriuje. Taip pat, viena mūsų darbuotoja, kuri yra ir profesionali psichologė, kolegoms savanoriškai pasiūlė pravesti net penkias apie 250 dalyvių surenkančias internetines mokymų sesijas, kaip tvarkytis su nerimu ir rūpintis savo psichologine sveikata. Kiti ėmėsi organizuoti virtualius renginius ir pan. Tai neabejotinai vieni įspūdingiausių išugdytos darbuotojų savanorystės naudų pavyzdžių.

 

Ar pati savanoriavote? Kokie Jūsų įspūdžiai?

Taip, stengiuosi tam rasti laiko, įtraukti savo šeimą, ir kartu mėgautis tuo nenusakomai geru jausmu, kuomet gali padėti kitam. Dalyvauju kasmetiniame medelių sodinime  „Danske” giraitėje, kur per 7 metus jau pasodinome daugiau nei 40,000 medelių. Šią iniciatyvą, beje, taip pat koordinuoja mūsų darbuotojai savanoriai. Pernai savanoriavau „Maisto Banke“ – surinkome maisto pavalgydinti 750 žmonių. Manau,  pagalbos jausmas yra nepakartojamas ne tik todėl, kad tai daryti yra gera, bet dar ir todėl, kad savanorystė labai stipriai atveria širdį supratimui, perspektyvų matymui ir iš to atsiranda dėkingumas visiems kitiems aplinkui ir pačiam gyvenimui. Savanorystei norėčiau skirti žymiai daugiau laiko ir labai tikiuosi, kad ir toliau ateityje pavyks stiprinti tai pas mus, „Danske Bank“.

 

Kodėl įmonei svarbu turėti socialinės atsakomybės iniciatyvas?

Kiekvienai tokio dydžio įmonei privalu turėti elgesio normas, susijusias su socialine atsakomybe ir tvarumo skatinimu ir tam tikra prasme rodyti pavyzdį kitoms. Taip pat neabejojame, kad ši tema labai svarbi ir mūsų darbuotojams, tiek tam, kad esami darbuotojai didžiuotųsi savo įmone, tiek tam, kad būsimi žinotų, kur ateina, kas šioje organizacijoje mums svarbu, ir sąmoningai darytų tokį žingsnį.

Šios normos ateina ir iš mūsų pagrindinės būstinės Danijoje. „Danske Bank“ grupė kasmet viešai skelbia socialinės atsakomybės ataskaitą bei strategines veiklos kryptis, o Lietuvoje mes atitinkamai adaptuojame Grupės socialinės atsakomybės kryptis pagal savo veiklos modelį ir tikslinę auditoriją. Visa tai rodo globalų socialinės atsakomybės svarbos suvokimą.

 

Kaip renkatės partnerį/nevyriausybinę organizaciją socialinės atsakomybės projektams/iniciatyvoms? Kokios partnerio savybės Jums yra svarbios?

Pirmiausia, vadovaujamės „Danske Bank“ Grupės prioritetinėmis socialinės atsakomybės kryptimis. Puikiai suprantame, jog paramos reikia daugybei sričių ir organizacijų, ir tikrai norėtųsi padėti visiems. Tačiau tuo pačiu tikime, kad reikšmingiausią poveikį galime sukurti su tikslinga parama siauresniam ratui organizacijų bei sričių, nei visur paremdami „po truputį“. Renkantis partnerius, kiekvienas atvejis individualus, tačiau mums visuomet labai svarbu, kad bendradarbiavimu didžiuotųsi ir prie jo savo indėliu norėtų prisijungti mūsų darbuotojai.

Karantino laikotarpiu „Maisto Bankui” finansinę paramą skyrėme remdamiesi ilgu bendradarbiavimu, patikimumu ir pasitikėjimu, kad ši parama bus panaudota tikslingai. Taip pat 100 000 Eur paaukojome medikams, kuriems to labiausiai reikėjo gelbėjant jų ir mūsų visų sveikatą bei gyvybes.

 

Kokie yra didžiausi iššūkiai vykdant įmonės socialinės atsakomybės iniciatyvas Lietuvoje?

Geriems darbams daryti ribų nėra. Na, bent jau mes su jais nesusiduriame. Pastebime tik tai, kad Lietuvoje gana dažnai dedame lygybės ženklą tarp finansinės paramos ir socialinės atsakomybės. Anaiptol, ji turėtų būti suvokiama daug plačiau – kaip darni ir harmoninga veikla, siekiant ne tik finansinės paramos stokojantiems, bet ir įstatymų bazės įgyvendinimo, aukštesnių etinių standartų diegimo bei visuomeninių tikslų, tokių kaip sveikesnė, draugiškesnė ir laimingesnė visuomenė. O šiandien didžiausias iššūkis yra kritinės situacijos akivaizdoje išlaikyti ilgalaikių tikslų prioretizavimą prieš trumpalaikės naudos siekimą bei stiprinti savo įsipareigojimus šioje srityje.

 

„Maisto bankas“, gelbėdamas nuo išmetimo atliekantį maistą ne tik padeda nepasiturintiems, tačiau taip išsaugo ir žemės resursus. Vien praėjusiais metais išgelbėjome daugiau nei 5000 tonų maisto, o drauge su juo sutaupėme ir 14,6 tūkst. tonų CO2 emisijos bei beveik 1000 mln. litrų gėlo vandens. Savo finansiniu indėliu „Danske Bank“ taip pat prisidėjo prie šio svarbaus proceso. Kokią svarbą jūsų įmonei turi aplinkosauginė atsakomybė?

Aplinkosauginė atsakomybė yra numatyta minėtose „Danske Bank“ socialinės atsakomybės kryptyse. Viena iš jų kaip tik ir yra klimatas ir aplinka. Džiaugiamės, kad prisidedate prie žemės resursų. Tai visiškai atitinka mūsų įmonės požiūrį. Pavyzdžiui tai, kad čia, Lietuvoje keliame aukščiausius reikalavimus savo biurų pastatams. Dauguma „Danske Bank“ biurų pastatų atitinka naujausius aplinkosaugos standartus, suvartoja bemaž perpus mažiau energijos ir vandens nei kiti panašūs pastatai, o į aplinką išskiria trečdaliu mažiau CO2. Automobilių stovėjimo aikštelėse įrengėme elektromobilių ir elektrinių paspirtukų įkrovimo vietas. Kasmet darbuotojų dviračius savo kaštais paruošiame naujam sezonui, taip skatindami transportui į darbą rinktis alternatyvias priemones.

Nenaudojame plastikinių vandens buteliukų – juos pakeitėme daugkartinio naudojimo arba perdirbtais ir natūraliai suyrančiais indais. Nuosekliai mažiname spausdinamų dokumentų kiekį, visą nesuvartotą ir tinkamą naudoti „Danske Bank“ valgyklų maistą paaukojame labdaros valgykloms ir t.t. Taigi, visos šios gamtosauginės iniciatyvos mums turi didžiulę svarbą.

Dėkojame Jums už pokalbį.