Šiais metais „Maisto bankas“ toliau įgyvendina projektą „Maisto banko“ paramos maistu tiekimo tinklo gebėjimų stiprinimas panaudojant gerąją Šveicarijos patirtį“, kurį remia Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa.
Priminsime, kad perimdamas Šveicarijos nevyriausybinių organizacijų patirtį, „Maisto bankas“ siekia sustiprinti Lietuvos paramos maistu tiekimo tinklo praktinius gebėjimus ir surinkti bei išdalinti kuo daugiau paramos maistu nepasiturintiesiems.
Įgyvendinant šį projektą, „Maisto banko“ direktoriaus pavaduotoja ir Vilniaus regioninio padalinio vadovė Kristina Tylaitė lapkričio mėn. dalyvavo stažuotėje Šveicarijos Berno mieste įsikūrusiame maisto banko „Schweizer Tafel“ padalinyje. Šios stažuotės metu Kristina turėjo galimybę ne tik susipažinti su šveicarų partnerių naudojamomis vidinės ir išorinės komunikacijos priemonėmis, veiklos planavimo sistema bei poveikio vertinimo principais, bet taip pat dalyvavo didžiausioje metų „Schweizer Tafel“ lėšų rinkimo akcijoje „Stebuklingas puodas“, kitaip dar vadinamoje Sriubos dienoje.
Kristina savo akimis išvydo, kaip organizuojamas nacionalinis lėšų rinkimo vietos maisto bankui vajus. Pažymėtina, kad „Schweizer Tafel“ įvairiuose šalies regionuose subūrė šios organizacijos rėmėjų moterų grupes, kurios aktyviai rūpinasi fondoieška ir lėšų telkimu. „Schweizer Tafel“ remiančių moterų asociacijos dėka šveicarų maisto bankas užsitikrina vidutiniškai nuo trečdalio iki pusės metams reikalingų lėšų.
Kristina domėjosi, kodėl į lėšų pritraukimo veiklą įtraukiamos pirmiausia moterys. Pasirodo, tokį formatą suponuoja vienos turtingiausių pasaulio šalių specifika – turtingų vyrų žmonos siekia įrodyti, kad jos savarankiškai pajėgios reikšmingai prisidėti prie nacionalinės reikšmės projektų. Ir nors „Sriubos dienos“ projektą būtų sunku perkelti Lietuvos sąlygomis (dėl jo panašumo į mūsų šalyje vykdomo maltiečių sriubos projekto, kurį dubliuoti nebūtų etiška), Kristina sakosi turinti minčių, kaip aktyviau įtraukti įvairių regionų visuomeninei veiklai neabejingas aktyvias moteris.
„Maisto bankas“ šio projekto metu taip pat siekia įgyvendinti kuo daugiau priemonių, skirtų visuomenės švietimui apie maisto švaistymą. Turbūt pastebėjote, kad po naujųjų metų Vilniaus ir kitų didmiesčių visuomeninio transporto laukimo paviljonuose eksponuojama „Maisto banko“ socialinė reklama. Be to, šia reklama padabinome ir Vilniaus gatvėmis riedantį 9-to maršruto troleibusą. Socialinėmis reklamomis siekiame atkreipti visuomenės dėmesį į maisto švaistymo problemą. Svarbu ne tik kalbėti apie tai, kiek išmetamo gero maisto galėtų atsidurti ant skurstančių žmonių stalo, bet ir skatinti ieškoti būdų efektyviai mažinti šį švaistymą gelbstint maistą nuo sąvartynų.
Pavasarį „Maisto bankas“ planuoja surengti konferenciją, kurioje ieškoti efektyvių būdų kovoti su maisto švaistymu pasikvies politikus, ekspertus ir visuomenininkus. Sekite mūsų naujienas!
Paprojektis „Maisto banko“ paramos maistu tiekimo tinklo gebėjimų stiprinimas panaudojant gerąją Šveicarijos patirtį“ finansuojamas Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos lėšomis.